صدابرداری مستندهای رادیویی دشوار است
صدابردار برگزیده جشنواره پژواک مطرح کرد:

صدابرداری مستندهای رادیویی دشوار است

مستند  آسیا در جام پژوهش محور بود 

شاه مرادی که با ساخت مستند آسیا در جام برگزیده دیپلم افتخار شده است، تاکید کرد که ساخت مستند رادیویی از فرمول خاصی پیروی نمی‌کند و او برای ساخت مستند «آسیا در جام» پژوهش فراوانی انجام داده است.
شاه مرادی که با ساخت مستند آسیا در جام برگزیده دیپلم افتخار شده است، تاکید کرد که ساخت مستند رادیویی از فرمول خاصی پیروی نمی‌کند و او برای ساخت مستند «آسیا در جام» پژوهش فراوانی انجام داده است.
کد خبر: ۱۴۵۵۵۸۵

به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری سومین دوره جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک، محسن شاهمرادی  که با مستند «آسیا در جام» از رادیو ورزش  توانست دیپلم  افتخار را از آن خود کند، گفت: جشنواره پژواک  نقش قابل توجهی در احیای مستند سازی در رادیو داشته است. ضمن اینکه مستندسازی در دو سال اخیر رشد خوبی داشته است.

وی در خصوص  ویژگی‌های مستند «آسیا در جام» توضیح داد: این مستند پژوهش محور بوده، اما سعی کرده ام روایت مستند قابل فهم برای همه مخاطبان باشد. پژوهش و تحقیق این پروژه بسیار زمانبر بوده و سه ماه زمان برد. دوستانم از جمله مهدی زارعی برای پژوهش این اثر زحمت زیادی کشیدند. از سوی دیگر مستندساز برای ساخت اثرش ممکن است سراغ یک الگو نرود، بلکه طبق فرآیندی پیش برود که در کارش باید انجام بدهد.

این مستندساز ادامه داد: من در طول ۱۷ سال کارم هر روز مستند می‌بینم، برنامه تماشا می‌کند، به همین دلیل نسبت به قالب‌ها شناخت دارم. زمانی که کار خودم را انجام می‌دهم سعی می‌کنم امضای خودم را داشته باشد. همچنین پادکست‌هایی که متناسب با موضوع مستندم دیدم در روایت مستندم تاثیرگذار بود، اما اینطور نبود که من از ساختار خاصی بهره ببرم.  

شاهمرادی برگزاری کارگاه‌های آموزشی را به شدت در ساخت مستند موثر دانست و گفت:  برگزاری کارگاه‌های آموزشی مهم است و کمک می‌کند که چطور مستند بسازیم. روایت مستند به چه شکلی باشد و ... به نظرم در این کارگاه‌ها جلسات نقد و بررسی آثار هم کمک زیادی به مستندسازان می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها